2 Ekim 2010 Cumartesi

Benim Pilsan'larım!


Ara ara bir iki oyuncak resmi yayınlıyorum olur da gariban bloguma yanlışlıkla gözatan birileri eski oyuncaklarını anımsar da, bir işe yaramadıklarına kani olup, paketleyiverdikleri gibi oyuncaklarını bana gönderirler diye. Ama nerdeee! Bir kişi dahi bağlanıp da "Hep seni beklemiştim ben. Alll! Bütün eski oyuncaklarım senindir. Hepsi de 80'lerden kalma. Ayrıca ben de çok yakışıklı ve bekar bir adamım, bu vesile ile tanışmış da oluruz" demedi!

Oysa o kadar da altın değerinde bilgiler paylaşıyorum sizinle! Mesela yukarıdaki fotoğraf safiyane ve safiyane olduğu için şahane bir oyuncakçılık ruhunu yansıtır. Bu şerif ofisi 1980 ortalarında öz be öz Türk malı olan Pilsan tarafından üretilen mini mekanik kovboy kasabası mekanlarından biridir. Okuyun bakalım; ne yazıyor binanın damında? Yazılardaki arada kalmışlık sizin de dikkatinizi çekti mi?

Benim sevgili ülkemin safiyane ruhlu oyuncak üreticileri her nedense yarı İngilizce yarı Türkçe basmıştır kasaba şerifinin mekanının tabelasını. Şerif Ofisi yerine Sherif Ofisi yazarak (hoş bir f de eksiktir sheriff'in yazılışında), Anadolu'nun çocuklarına Vahşi Batı'nın dünyasını getirirken kendilerine has bir hava katmışlardır bu şahane oyuncağa. Ne de iyi etmişlerdir!

6 yorum:

nouvelle dedi ki...

İşte bu edit gecemin yıldızıdır!! Çok güldüm, salaklar gibi! :):):) Ne desem, nasıl yapsam bilemedim. Neşemden sarılsam sana mesela? :)

earinna dedi ki...

Mübalağa atmişsin valla. Öyle kendi halinde bir çemkirme yazısıydı. Kendi kendime yazıp kendi kendime eğleniyorum sanıyordum kiii, pek mutlu oldum yorumunu okuyunca. Ben de çook teşekkür ederim. Neşen bol olsun :)

Adsız dedi ki...

merhaba
bloğa yanlışlıkla göz atan mini mekanik sevenlerden biriyim. o 80'li yıllara ait oyuncaklara olan tutkumda hala aynı hızda devam etmekte.sizin için üzgünüm çünkü kimse çocukluğunun hatıralarını hayallerini paketleyipde birilerine göndermiyor. sherif yazısına gelince 80li yılların imkanlarını düşünürsek orjinali olan playmobillerin çok çok iyi kopyalarıdır. taklit diyemiyorum çünkü haki yeşil türk askerleri serisi gibi pilsanın tasarladığı özgün ve çok değerli setlerde vardır.

aliedis@hotmail.com

earinna dedi ki...

Her ne kadar "yanlışlıkla" göz atmışsanız da nihayet benim kerata blog, blog olalı bir oyuncaksever tutmuş diye sevindirdi beni. Yine yanlışlıkla göz attığınız başka yazılarım olduysa eskaza, stilimin yarı dalgacı yarı da çemkirgen bir üslupla durduğu yerde debelenme sistemine dayalı olduğunu farketmişsinizdir. Doğal olarak çocukluğunun simgesi olan oyuncak silsilesini sahiplenmesini dilediğim insan güruhunun eskaza bu tarzda yazılmış yazılardan birini okuyup da elindekinin değerine uyanması bu yazıların ana amacıdır. Demem o ki, kimse çocukluğunun hatıralarını paketleyip de bana göndermiyor diye üzülmeyiniz benim adına.

Gelelim mini mekanik yahut playmobil adıyla tanıdığımız Pilsan harikalarına. Türk oyuncakçılığının yüz akı olduğunu defaten ifade ettiğim bu kopyalar bana kalırsa orijinallerinde de güzel ve anlamlıdır. Haliyle değerleri gözümde çok büyüktür. İnternette yaptığım bütün araştırmalara rağmen pilsan’ın çocukluğumuza kattığı bu oyuncak grupları hakkında pek kısıtlı bilgiye ulaşabilmiş ve bundan çokça esef etmiş biri olarak mutlu oldum elinizdeki mini mekanikleri sakladığınıza. Aman hazinenizi gözünüz gibi kollayın...

Adsız dedi ki...

Selamlar gerçekten çok güzel bir blog yazısı olmuş.Resmen insanı 80lere geri döndürüyor :)
Eğer ilgilenirseniz sizi de aramıza bekleriz mutlaka ;

http://www.kuzeykalesi.com

Görüşmek üzere

earinna dedi ki...

çok teşekkür ederim. yazıyı keyif alarak okuduğunuza pek sevindim. en kısa zamanda kuzeykalesi'ni (ne güzel bir oyuncak kaleydi)ziyaret edeceğim.

Yorum Gönder