23 Ağustos 2013 Cuma

Mukavva Pembe Panter (80'ler)




1980’lerde oynadığımız oyuncaklar içinde en popüler yere sahip olan karakterlerden biri Pembe Panter’di. Bu popülaritenin baş sorumlusu TRT’ydi elbette. Elde izlenecek tek bir tv kanalı olunca, seçenek darlığından ne izlesek çabucak efsane oluyordu. TRT’nin eksiksiz yayınladığı Peter Sellers’li Pembe Panter serilerini kahkahadan karnımız çatlayarak izlerdik. En çok da filmin içine yedirilmiş çizgi pembe panterin sevdalısıydık. 

Durumu fark eden oyuncak firmaları için bulunmaz altın madeni oldu haliyle bizim pembe kahraman. 80’lerde Fatoş Oyuncak Markası tarafından üretilmiş peluş Pembe Panteri ve Kinder Surprise tarafından 90 başlarında üretilen plastik Pembe Panter serisini daha önce blogumda yayınlamıştım bu vesileyle. Ancak 80’lerde vitrinlere çıkan pembe panterler sadece kumaştan ya da plastikten üretilmemişti.

Yukarıda resmini gördüğünüz biraz hırpalanmış dostum ince bir mukavvadan biçimlendirilmiş, gövdeye zımbalanan kol ve bacakları oynar hale getirilmiş ve bu sayede çocuklara ucuz; ancak dayanıksız Pembe Panterler edinebilme imkanı sağlanmıştı. Ne enteresandır ki bir zamanlar oynadıklarımız içinde bugün tümüyle unutulan oyuncaklar da bu mukavva figürler oldu. Yahut ben bu figürleri hatırlayan biriyle tanışmadım henüz. Belki Sunay Akın hatırlar diye umuyorum...

Ve elbette bir de kazara bloguma yolu düşüp bu kaydı okumuş olan siz :)

0 yorum:

Yorum Gönder